Kuka vastaa MLL:n Vanhempainpuhelimeen ja vanhempain-chattiin? Jos soittaa Vantaalta, meneekö puhelu Vantaan vastaajalle ja Turussa taas Turun vastaajalle? Eli…

Kysytty

Kuka vastaa MLL:n Vanhempainpuhelimeen ja vanhempain-chattiin? Jos soittaa Vantaalta, meneekö puhelu Vantaan vastaajalle ja Turussa taas Turun vastaajalle? Eli vastaako paikallisyhdistykset alueensa puh.palvelusta? Entä chat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedustelin asiaa Mannerheimin lastensuojeluliitosta ja sieltä vastattiin, että palvelu on valtakunnallinen eli kyseessä ei ole paikallinen tai yhdistysten toiminta. Vanhempainpuhelimen ja -chatin yhteydenotot ohjautuvat MLL:n päivystypisteisiin, joita on Helsingissä, Oulussa ja Jyväskylässä.

MLL:n keskusjärjestö organisoi toimintaa ja heidän kouluttamiensa vapaaehtoisten päivystäjien tukena on aina auttavien puhelin- ja nettipalvelujen tiimin ammattilainen.