Miten suuriin urheilutapahtumiin voi päästä töihin? Esim. Suomessa järjestettäviin EM- ja MM-kisoihin? Entä pienempiin urheilutapahtumiin?

Kysytty

Hei, miten suuriin urheilutapahtumiin voi päästä töihin? Esim. Suomessa järjestettäviin EM- ja MM-kisoihin? Entä pienempiin urheilutapahtumiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eri urheilutapahtumien kisaorganisaatiot ilmoittavat yleensä hyvissä ajoin esim. vapaaehtoisten työntekijöiden tarpeestaan. Kisojen järjestäjien nettisivuilla on monesti tietoja tehtävistä ja ilmoittautumismahdollisuus vapaaehtoistyöntekijäksi. Kannattaa siis seurata ajoissa kisajärjestäjien nettisivuja tai ottaa itse yhteyttä tapahtuman järjestäjään. Korkeimman tason kuten MM- ja EM-kisojen vapaaehtoistyöntekijöiden määrä saattaa nousta sadoista tuhansiin. Koripallon EM-kisojen Helsingin lohkoon 2017 haettin noin 300 vapaaehtoista, Yleisurheilun EM-kisoissa Helsingissä 2012 oli töissä n. 2000 vapaaehtoista ja hiihdon MM-kisoissa Lahdessa 2017 n. 2500.