Otsikko
Olen seurannut Torinon olympialaisia ja huomannut, että naisten kilpailuiden tuloslistoissa lukee joskus ladies ja joskus women. Milloin käytetään toista ja…

Kysytty

Olen seurannut Torinon olympialaisia ja huomannut, että naisten kilpailuiden tuloslistoissa lukee joskus ladies ja joskus women. Milloin käytetään toista ja milloin toista? Millä perusteella ja mikä on logiikka niiden takana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen urheilukirjastosta kerrottiin, ettei asiasta ole mitään sääntöjä tai määrayksiä. Tulosten julkaisijat ovat voineet käyttää kumpaa sanaa tahansa, mitään logiikkaa niiden käyttöön ei liity.