Otsikko
Missä juoksija Salomon Könönen oli juoksemassa 6.9.1950?

Kysytty

Missä juoksija Salomo (Salomon) Könönen oli juoksemassa 6.9.1950?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kävin läpi Etelä-Suomi- ja Eteenpäin-lehdet tuolta ja seuraavalta viikolta, mutta valitettavasti lehdissä ei ollut mainintoja Salomon Könösen juoksuista tuona päivänä. Etelä-Suomi-lehden 12.9. numerossa oli kuitenkin uutinen, jonka mukaan Könönen voitti sunnuntaina 10.9. Joensuussa 25 kilometrin kisan ajalla 1.25.21,8. Jutussa ei tarkemmin kerrottu millainen kisa oli kyseessä.

1 ääntä

Kommentit

Ei ollut juoksemassa välttämättä missään. Hufvudstadsbladetissa oli 7.9.1950 uutinen edellispäiväisistä yleisurheilukisoista Pyynikin kentällä Tampereella, jossa mainitaan, että Könönen oli ilmoittautunut 15 000 metrin juoksuun, mutta ei osallistunut siihen: "Nämnas kan, att - - Urpalainen, Karvonen, Jung och Könönen var anmälda till årets lopp, men uteblev utan att anmäla förfall."