Otsikko
Kuka on kirjoittanut seuraavat säkeet:? Olen yksinomaan runoilija, enkä oikeastaan luo, vaan sanon, ei minulla ole mitään tekemistä lehtivihreän…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut seuraavat säkeet:?

Olen yksinomaan runoilija,
enkä oikeastaan luo, vaan sanon,
ei minulla ole mitään tekemistä lehtivihreän valmistusprosessin kanssa, en ole tehnyt sanoja.
Olen silmät.
Olen kokeminen.
Olen kokonaan kuultavissa.

Vastaus

Vastattu

Säkeet ovat Maila Pylkkösen. Ne ovat peräisin vuonna 1960 julkaistun Ilmaa : monologi ; Kaikuu : runoja -kokoelman Kaikuu-osaston runosta. Sisällysluetteloon runon nimeksi on merkitty Olen yksinomaan runoilija sen ensimmäisen säkeen mukaan; varsinaista nimeä sillä ei ole.