Otsikko
Kuka on kirjailija? Kirjat kertovat nuoren opettajapariskuaannan muutosta Lappeenrannan sivukylälle pieneen kouluun. Koulu on järven lähellä ja siellä tapahtuu…

Kysytty

Kuka on kirjailija? Kirjat kertovat nuoren opettajapariskuaannan muutosta Lappeenrannan sivukylälle pieneen kouluun. Koulu on järven lähellä ja siellä tapahtuu kaikenlaista hauskaa. Niin opettajalle kuin oppilaille. Esim. Opettaja eksyy hiihtoretlkellä… Ekan kirjan alussa pariskunta käy katsomassa koulua…

Vastaus

Vastattu

Kirjailija on aika varmasti Pauli Matikainen, ja kyseessä on hänen v. 1980 alkanut nuortenkirjasarjansa Meidän koulu. Sille ilmestyi jatko-osia mm. Meidän talvi ja Meidän kesäloma. Sarja kertoo pienen kyläkoulun elämästä Lappeenrannan Kasukkalassa. Päähenkilönä tosiaan opettajapari. Kirjaa voi varata tai kaukolainata Heili-kimpan kirjastoista ainakin.