Kuka 19.4.1918 pidätetyistä Mustialan maatalousoppilaitoksen oppilaista on kirjoittanut muistelmateoksen tapahtumasta? Perimätieto kertoo, että joku on…

Kysytty

Kuka 19.4.1918 pidätetyistä Mustialan maatalousoppilaitoksen oppilaista on kirjoittanut muistelmateoksen tapahtumasta? Perimätieto kertoo, että joku on sellaisen laatinut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Henkilön nimestä ei tarkkaa tietoa löytynyt, mutta aihetta käsitellään kirjassa Mustialan muistoja Suomen vapaussodan ajoilta. Julkaisija Mustialan toveriliitto, 1923. Kirja on saatavissa Varastokirjastosta, johon voi oman kirjaston kautta tehdä kaukolainapyynnön.