Otsikko
Mitkä viisi ensimmäistä melko tunnettua kaunokirjallista teosta kuvasivat kansalaissotaa 1918?

Kysytty

Mitkä viisi ensimmäistä melko tunnettua kaunokirjallista teosta kuvasivat kansalaissotaa 1918?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama tunnettu vuoden 1918 tapahtumia käsittelevää kaunokirjallista teosta (suluissa ilmestymisvuosi), joita olette ehkä lukenut 50-luvulla:
Frans Emil Sillanpää, Hurskas kurjuus (1919); Joel Lehtonen, Putkinotko (1919-1920); Jarl Hemmer, Mies ja hänen omatuntonsa/En man och hans samvete (1931); Lauri Viita, Moreeni (1950); Väinö Linna, Täällä Pohjantähden alla 1-3 (1959-1962).