Kuinka monta kirjastokimppaa Suomessa on?

Kysytty

Kuinka monta kirjastokimppaa Suomessa on?
Entä seutuyhteistyö; kuinka monta "seutukimppaa" on?
Mistä löytyisi ajantasaista tietoa yleisten kirjastojen seutuyhteistyöstä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen yleisillä kirjastoilla eli kunnan- ja kaupunginkirjastoilla on tällä hetkellä 29 kirjastokimppaa. Kirjastot.fi-sivuston listalle on koottu kaikki kimpat: https://hakemisto.kirjastot.fi/libraries/by-consortium

Kirjastokimpat ovat yleensä juurikin seudullisia eli tietyn alueen kirjastot tekevät yhteistyötä keskenään. Ajantasaista tietoa seutuyhteistyöstä löytyy parhaiten kirjastojen ja kirjastokimppojen omilta sivuilta.