Kuinka löydän HelMet-hausta äänikirjat, jotka eivät ole Daisy-äänikirjoja? Laitoin rajaukseksi: CD-levy, äänikirjat, suomi, aikuisten kokoelma, romaanit. Sain…

Kysytty

Kuinka löydän HelMet-hausta äänikirjat, jotka eivät ole Daisy-äänikirjoja? Laitoin rajaukseksi: CD-levy, äänikirjat, suomi, aikuisten kokoelma, romaanit. Sain tulokseksi yli 400 äänikirjaa, mutta kuinka saan rajattua pois Daisyt? Eli haluan löytää tavalliset, kaikille tarkoitetut äänikirjat, jotta voin varata niitä.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haku täytyy tehdä tarkennetun haun kautta, jos daisy-muotoiset äänikirjat haluaa jo heti haussa rajata pois.

Valitse esin kenttään hakusanan tilalle aihe, kirjoita kenttään äänikirjat; seuraavaan hakusanan tilalle aihe, kirjoita romaanit. Sitten lisää hakuoperaattori EI, vaihda hakusanan tilalle aihe ja kirjoita kenttään daisy.

Rajaa haku seuraavasti: Aineisto cd-levy, Kokoelma Aikuisten kokoelma, kieli suomi.

Hakukentän pitäisi näyttää tältä:
d:(äänikirjat) d:(romaanit -daisy) f:3 c:9 l:fin
Voit myös kopioida tuon rimpsun suoraan hakukenttään.