Otsikko
Korppoossa (Parainen, ent. Länsi-Turunmaa) on saariryhmä Sköldholmarma. Kun avaa karttahaun eri lähteistä, tulee esim. Kansalaisen Karttapaikasta /…

Kysytty

Korppoossa (Parainen, ent. Länsi-Turunmaa) on saariryhmä Sköldholmarma. Kun avaa karttahaun eri lähteistä, tulee esim. Kansalaisen Karttapaikasta / Maanmittauslaitos kartalle Skjåldholmarna ja Skjåldholms fjärden. Sanakirjat eivät tunne sanaa skjåld (sköld = kilpi). Miksi Skjåld eikä Sköld kartassa? Nettihaku löytää vain Sköldholmarna ja kartat Skjåldholmarna!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastausta voisi kysyä suoraan esim. Maanmittauslaitokselta.
http://www.maanmittauslaitos.fi/toiminta/tiedotus -sivulla
on useita vaihtoehtoja lähettää kysymys.
Yleisesti voi sanoa, että paikannimissä säilyvät vanhat sanamuodot ja että painettujen karttojen Skjåldholmarna-muoto lienee alkuperäinen.