Koitan kampanjoida sen eteen että pelikoneet saataisiin pois ruokakaupoista. Onko mahdollista lähettää sähköposti joka kirjastoon ja saada ehkä…

Kysytty

Koitan kampanjoida sen eteen että pelikoneet saataisiin pois ruokakaupoista. Onko mahdollista lähettää sähköposti joka kirjastoon ja saada ehkä ilmoitustaululle pieni paperi.
kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1090

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Onhan se lähettäminen teknisesti mahdollista, sillä kaikkien julkisten kirjastojemme sähköpostiosoitteet löytyvt mm. kirjastot.fi-palvelun kautta. Iso työ kaikkien keräämisessä on, sillä mitään valmista e-listaa ei tietääkseni ole olemassa.

Kokonaan eri asia on, mitä tällaisesta postituksesta seuraa. Jokaisen kirjaston johtaja päättää itsenäisesti, miten hän reagoi pyyntöihin laittaa jokin tiedote kirjaston ilmoitustaululle. Jotkut epäilemättä lämpenevät tällaiselle esitykselle ja saattavat tulostaa vetoomuksen esille. Joku toinen taas voi pitää ehdotusta huonona ja jättää viestin huomiotta. Missään tapauksessa ei kannata olettaa, että tällaisella sähköpostittelulla olisi kovinkaan suuri vaikutus. Kirjastoihin tulee koko ajan paljon viestejä, eikä niihin kaikkiin ehditä millään reagoimaan.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto