Kirjoitetaanko, että mummulla on lasten lastenlapsia 15 vai että hänellä on lastenlasten lapsia 15?

Kysytty

Kirjoitetaanko, että mummulla on lasten lastenlapsia 15 vai että hänellä on lastenlasten lapsia 15?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Molemmat lausemuodot ovat oiken. Lausemerkitys on sama riippumatta siitä kumpaa ilmaisumuotoa käytetään. Ilmaisumuotojen välillä voi kuitenkin esiintyä painotuseroja.

0 ääntä

Kommentit

"Mummulla on siis lastenlasten lapsia 15"

Mikä on kirjastonhoitajan löytämä perustelu sille, että kysyjän ehdottama "lasten lastenlapsia" ei ole oikein?