Kirjastonhoitaja Olen romantikko luonteeltani ja pidän paljon rakkausromaaneista ja haluaisin löytää uusia hyviä rakkausromaanikirjailjoita. Olen tähän…

Kysytty

Hei Kirjastonhoitaja
Olen romantikko luonteeltani ja pidän paljon rakkausromaaneista ja haluaisin löytää uusia hyviä rakkausromaanikirjailjoita.
Olen tähän mennessä lukenut Catherine Cooksonin ja Danielle Steelin kirjoja mutta ne alkavat kyllästyttää.
Pidän paljon rakkausromaaneista jotka ovat samalla sukutarinoita.
Osaatteko neuvoa uusia hyviä historiallisia rakkausromaanikirjailijoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjaston tietokannassa on käytetty sellaisia asiasanoja kuin ”historialliset rakkausromaanit” ja ”sukuromaanit”. Tässä muutamia kirjailijan nimiä: Brent, Madeleine ; Briskin, Jaqueline; Carr, Philippa ; De la Roche, Mazo; Deforges, Regine; Deveraux, Jude; Holt, Victoria ; Lofts, Norah ; Pilcher, Rosamunde ; Utrio, Kaari. Ja miksei vanhat kunnon klassikot Forster, E.M. ja Galsworthy, John, vaikkei heitä viihdekirjallisuuteen lasketakaan. Uudempaa viihdekirjallisuutta on esim. Anna Godbersenin teokset.