Miksi Pieksämäen maalaiskunta, Virtasalmi ja Jäppilä yhdistyivät ensin Pieksänmaan kunnaksi mutta muutama vuosi myöhemmin Pieksänmaa liitettiin Pieksämäkeen?

Kysytty

Miksi Pieksämäen maalaiskunta, Virtasalmi ja Jäppilä yhdistyivät ensin Pieksänmaan kunnaksi mutta muutama vuosi myöhemmin Pieksänmaa liitettiin Pieksämäkeen?

Vastaus

Vastattu

Pieksänmaan kunta oli Suomen lyhytaikaisimpia kuntia. Vuonna 2004 ei päästy sopuun kaupungin liittymisestä. Kaupunginjohtajan vaihtuessa kuntaliitos toteutettiin nopealla aikataululla vuoden 2007 alusta alkaen.

Lisätietoja voi pyytää Pieksämäki seuralta. https://pieksamakiseura.fi/pieksaemaeki-seura