Kirjastonhoitaja! Etsin Puolalainen nuotiolaulu -nimellä kulkevaa kappaletta, jota usein lauletaan leirien iltanuotioilla. Kappale alkaa säkeellä: "meil on…

Kysytty

Hei kirjastonhoitaja!

Etsin Puolalainen nuotiolaulu -nimellä kulkevaa kappaletta, jota usein lauletaan leirien iltanuotioilla. Kappale alkaa säkeellä: "meil on metsässä nuotiopiiri". Etsin kappaleeseen CD-taustaa. Huomasin nettiä selatessani, että Anni Tannin kesälaulut -levyllä on kappale nro. 25, joka on nimeltään nuotiolaulu. Tiedoissa sanotaan, että se on traditionaalinen puolalainen laulu. Itselläni ei ole mahdollisuutta kuunnella kappaletta ja tarkistaa, onko se sama. Onko kyseessä sama kappale? Entä miltä muilta levyiltä voisin puolalaisen nuotiolaulun löytää?

Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Anni Tannin kesälaulut" -cd-levyllä oleva "Nuotiolaulu" on etsimäsi puolalainen nuotiolaulu. En löytänyt laulua äänitteiltä pelkkänä instrumentaaliesityksenä, mutta laulettuna se on monella eri cd-levyllä. Laulun alkuperäinen nimi on "Płonie ognisko i szumią knieje". Suomeksi siitä käytetään nimiä "Nuotiolaulu" ja "Puolalainen nuotiolaulu" ja "Meil/Meill on metsässä nuotiopiiri" laulun alkusanojen mukaan.

Laulu löytyy seuraavilta cd-levyiltä:

Anni Tannin kesälaulut : lapset laulavat (Sympaali, 2001) (Nuotiolaulu)

Harjun Laulu: Laulusta voimaa : 33 yhteislaulua (Harjun Laulu, 2011) (Puolalainen nuotiolaulu)

Häkkilä, Reetta: Tähdenlento (2012) (Nuotiolaulu)

Lasten toivekonsertti : 100 suosittua lastenlaulua (Valitut Palat, 1995) (Nuotiolaulu)

Laulutuuli (Lasten Keskus, 2011) (Puolalainen nuotiolaulu)

Matkalla mummolaan (Fazer Finnlevy, 1992) (Nuotiolaulu, esittäjänä Tapiolan yhteiskoulun kuoro)

Åttopojat: Iltanuotiolla (Kalkhat, 2005) (Puolalainen nuotiolaulu)

1 ääntä

Kommentit

No mikä se sankaraika oli? Ja Pyhän Yrjön kutsuu yö? Mitä tarkoittavat?