Otsikko
Mistähän löytyisi aikoinaan kasetilta kuuntelemamme äänisatu Pajulaakson tarinoita?

Kysytty

Hei! Mistähän löytyisi aikoinaan kasetilta kuuntelemamme äänisatu Pajulaakson tarinoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimellä Pajulaakson tarinoita ei tietokannoista löydy mitään. Voitko tarkentaa, miltä vuosilta äänite voisi olla, onko äänite luettu satu vai useamman esittäjän kuunnelma ja minkälaisia tarinoita se sisältää.

Tietokannoista löytyy teos Piilolaakson tarinoita, tekijä Pamela Mandart. Teos on vuodelta 2009 ja se on ns. moniviestin eli sisältää kirjan ja cd:n. Teoksessa on tarinat Piilolaakson uusi tulokas, Hirmuliskojen maihinnousu, Piilolaakson uintipäivä. Teos perustuu samannimiseen tv-sarjaan. Kertojana on Vesa Vierikko. Hänen lisäkseen äänitteellä esiintyy kaksi muuta henkilöä.

0 ääntä

Kommentit

Hei!

Kiitos vastauksesta! Kyseessä on kasetilta löytyvä äänisatu, johon kuului kertojan ja ääninäytteöijöiden (tai ehkä lukija osasi muunnella ääntään hyvin) lisäksi myös hieman musiikkia, jos oikein muistan. Koska kyseessä on kasetilta löytyvä äänite, se on todennäköisesti 90-luvun tuotantoa. Nimi saattoi olla myös Pajurannan tarinoita, päähenkilönä oli Orava Onnenpekka. Muuta ei oikein tule mieleen.

Hei kyseessä täytyy olla Satukustannuksen Pajurannan tarinoita -satukasetti vuodelta 1982. Satuina Niityn vaarat ja Yölliset vieraat. Kasetti näyttää löytyvän ainoastaan tutkijoille Kansalliskirjastossa. Itsekin olen metsästänyt tätä.

Hei, löysin Pajurannan tarinoita satukasetin juuri lapsuuden tavaroistani. Näyttää siltä, että itseni lisäksi moni muukin kaipaa äänitettä. Siihen kuului aikanaan myös ohut kirja/lehti, josta Niityn vaarat ja Yölliset vieraat satuja saattoi seurata. Ajattelin muuntaa sadun mp3-muotoon, jos äänite on vielä sellaisessa kunnossa, että se on mahdollista.