Kirjaston työntekejäksi tai virkailiaksi,koulutuksen varten mistä voin hakea kun olen kiinnostunut tähän alaan. koututus paikat Helsingissä jos olisi niin…

Kysytty

Hei.kirjaston työntekejäksi tai virkailiaksi,koulutuksen varten mistä voin hakea kun olen kiinnostunut tähän alaan.
koututus paikat Helsingissä jos olisi niin voisin seurataa sen ja hakea koulutukseen.
etukäteen kiitän vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoalan ammattitutkinnon voi suorittaa Helsingissä SKL-instituutissa (osa Suomen Liikemiesten Kauppaopistoa). Koulutus on nimeltään Tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto.

SKL-instituutin yhteystiedot ovat
Käyntiosoite: Rautatieläisen-katu 5, 00520 Helsinki, Puh. 09 1489 0200, info(at)businesscollege.fi .

SKL-instituutin järjestämä kirjastoalan koulutus toteutetaan oppisopimuksella. Koulutukseen osallistuminen edellyttää useamman vuoden työkokemusta tieto- ja kirjastopalvelualalta ja alan työpaikkaa sekä työnantajan sitoutumista oppisopimuskoulutukseen.

Oppisopimuskoulutuksesta voi tiedustella Helsingin oppisopimustoimistosta, jonka yhteystiedot ovat seuraavassa:
Käyntiosoite: Hämeentie 11 A, Helsinki 53
Puhelinvaihde: (09) 310 8600
Sähköposti: oppisopimus(at)hel.fi
Henkilökunnan sähköpostiosoitteet
muodostuvat etunimi.sukunimi@hel.fi

Kulttuurialan oppisopimuksista vastaavat Kaija Heiskanen, koulutustarkastaja, puh. (09) 310 86756, 050 512 5084 ja Ulla Pohjola, sihteeri, puh. (09) 310 86698.

Oppisopimustoimiston verkkosivujen osoitteet ovat: http://www.hel.fi/hki/opev/fi/Oppisopimuskoulutus/Helsingin+oppisopimus…
http://www.hel.fi/hki/opev/fi/Oppisopimuskoulutus/Yhteystiedot

Kirjastoalan koulutusta järjestävät muualla Suomessa ammatti- ja aikuisopistojen lisäksi ammattikorkeakoulut ja yliopistot. Eri paikkakunnilla olevien oppilaitosten luettelo löytyy sivustolta, jonka osoite on http://www.kirjastot.fi/fi-fi/kirjastoala/opiskelu/ .

Luettelosta on linkit kyseisten oppilaitosten kotisivuille. Niiltä löytyvät yhteystiedot sekä tietoa tutkinnoista.