Kirjasto kortillani ei pysty varata kirjoja enää. Minulla oli aiemmin velkaa kirjastolle 10,00 euroa myöhästyneistä palautuksista, mutta maksu on poistettu…

Kysytty

Kirjasto kortillani ei pysty varata kirjoja enää. Minulla oli aiemmin velkaa kirjastolle 10,00 euroa myöhästyneistä palautuksista, mutta maksu on poistettu Helmet-käyttäjätilitäni vaikka en ole ehtinyt maksaa sitä. Mitä tämä voisi tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu

Kirjastokorttisi voimassaoloaika on päättynyt, kun olet täyttänyt 18 vuotta. Sinun pitäisi nyt käväistä jossakin Helmet-kirjastossa näyttämässä kirjastokorttisi ja henkilötodistuksesi, niin asiakastyyppisi vaihdetaan lapsesta aikuiseksi. Sitten voit taas käyttää kirjastokorttiasi.

Kortillasi olleet myöhästymismaksut on poistettu ilmeisesti siksi, että alle 18-vuotiailta ei myöhästymismaksuja peritä.