Kirjassa Kuudes lukukirjani (WSOY 1959) on J. J. Wecksellin runo Eespäin!, jonka on suomentanut Topi Kallio. Löytyykö suomentajasta henkilötietoja?

Kysytty

Kirjassa Kuudes lukukirjani (WSOY 1959) on J. J. Wecksellin runo Eespäin!, jonka on suomentanut Topi Kallio. Löytyykö suomentajasta henkilötietoja?

Vastaus

Vastattu

Teoksessa Kuka kukin on (1954) mainitaan turkulainen taloustieteen professori Topi Kallio (s. 1884), joka vaikutti myös Porthan-Seurassa, mutta aivan täyttä vahvistusta sille, että kyseessä olisi juuri Wecksellin runon suomentaja, en valitettavasti löytänyt.