Kirjailijaesitelmääni varten tarvitsen mielellään suomen kielellä tietoja Terry Brooksista ja hänen kaikista kirjoittamistaan kirjoista.

Kysytty

Kirjailijaesitelmääni varten tarvitsen mielellään suomen kielellä
tietoja Terry Brooksista ja hänen kaikista kirjoittamistaan
kirjoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Terry Brooksista ei todellakaan löydä tietoa kirjoihin kirjoitettuna. Kyllä tässä tapauksessa täytyy turvautua internetiin. Ihmemaa-hakupalvelu osoitteessa http://www.fi antoi muutamia suomenkielisiä viitteitä (hakusanoina terry brooks)

Englanninkielellä löytyy kyllä runsaasti lisätietoa. Esimerkiksi Google- tai Yahoo-hakupalvelut antavat hyviä tuloksia. Google on osoitteessa www.google.com ja Yahoo www.yahoo.com. Hakusanoiksi "terry brooks" lainausmerkkien ympäröiminä, niin viitteitä ei tule ihan valtavia määriä. Mielenkiintoisilta vaikuttivat sivut osoitteessa http://www.terrybrooks.net.

Arto-lehtiartikkelitietokannasta voi etsiä kirjallisuusarvosteluja
Terry Brooksista. Arto on käytettävissä täällä Tampereen kaupunginkirjastossa käsikirjasto-osastolla. Ihmemaan linkit vievät myös kirja-arvosteluihin.

Brooksilta on suomennettu Fennican (kansallisbibliografia) mukaan
5 teosta:
Shannaran druidi
Shannaran jälkeläiset
Shannaran kuningatar
Shannaran talismaanit
Star wars - Episodi I Pimeä uhka