Otsikko
Kerro mulle kaikki Teuvo Pakkalasta ja sen teoksista??

Kysytty

Kerro mulle kaikki Teuvo Pakkalasta ja sen teoksista??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiivistä elämänkerta- ym. tietoa Pakkalasta löytyy seuraavista teoksista:
"Suomen kirjallisuushistoria 2--Järkiuskosta vaistojen kapinaan" --toimittanut Lea Rojola (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, Helsinki, 1999);
Laitinen, Kai: "Suomen kirjallisuuden historia" (Otava, Helsingissä, 1997).

Lisää viitteitä Pakkalasta tehtyihin tutkimuksiin ym. löytyy kirjasta "Suomen kirjailijat 1809-1916" --pienoiselämäkerrat, teosbibliografiat, tutkimusviitteet / toimittanut Maija Hirvonen (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, Helsinki, 1993). Katso myös teos Laitinen, Kai: "Kirjojen virrassa--tutkielmia ja esseitä kirjallisuudesta ja lukemisesta" (Otava, Helsingissä, 1999).

Pakkala, Teuvo: "Kirjeet 1882-1925", toim. Maija-Liisa Bäckström (Suomalaisen kirjallisuuden seura, [Hki], 1982) sisältää pääasiassa Agnes Tervo-Pakkalalle kirjoitettuja kirjeitä.

Vanhempia Pakkalasta ja hänen tuotannostaan tehtyjä kirjoja pääkaupunkiseudun kirjastoissa on mm. VIRTANEN, N. P.: TEUVO PAKKALA (1933); SILJO, JUHANI: TEUVO PAKKALA (1917). Näiden teosten saatavuuden voit tarkistaa aineistotietokannastamme Plussasta www.libplussa.fi.