Kerään lähteitä proseminaariini ja on ollut hieman hankaluuksia. Olisiko jotain lähde ehdoituksia, kun aiheenani on "lukevatko vanhemmat esikoululaisille…

Kysytty

Hei!
Kerään lähteitä proseminaariini ja on ollut hieman hankaluuksia. Olisiko jotain lähde ehdoituksia, kun aiheenani on "lukevatko vanhemmat esikoululaisille lapsilleen ja miten paljo?" Katsoin jo Lukulahja lapselle, Lukuleikki ja Syötä satuja opasten lähteet mutta niistä ei oikein löytynyt. Kiitos etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevista kirjoista voisit saada apua työhösi:

- Miksi en lukisi?" : lastenkirjallisuuden käyttö kotona ja päiväkodissa sekä aikuisten suhtautuminen lastenkirjallisuuteen ja lapsille lukemiseen / Teija Auno. (opinnäytetyö, Oulun yliopisto, 1998)
- Sadun avara maailma : sadut varhaiskasvatuksen tukena / Sinikka Ojanen, Irja Lappalainen, Marjatta Kurenniemi. (1980)
- Lue! : miksi ja miten sinun pitäisi lukea lapsellesi / Jenny Miglis Sandvik (2006)
- Reading at home : some useful suggestions for choosing and enjoying books (2005)

Hyviä lähteitä voisivat olla myös Lastenkirjainstituutti ja sen tietokannat:

http://www.lastenkirjainstituutti.fi/

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/tutkimus.htm