Kenen tekemä runonpätkä on alla ja millainen runo on kokonaisuudessaan: Ah, karvas kallis nuoruus, myrskyn mennen on turha meren viemää vaikertaa. Kun haudat…

Kysytty

Kenen tekemä runonpätkä on alla ja millainen runo on kokonaisuudessaan:

Ah, karvas kallis nuoruus, myrskyn mennen
on turha meren viemää vaikertaa.
Kun haudat nurmettuvat, kukkii maa kuin ennen.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksen säkeet ovat peräisin Elvi Sinervon runosta Jäähyväiset nuoruudelle. Se julkaistiin alun perin Sinervon vuonna 1950 ilmestyneessä kokoelmassa Oi lintu mustasiipi.