Otsikko
Kenen säveltämä kappale: "Marokosta Sudaniin"?

Kysytty

Kenen säveltämä kappale: "Marokosta Sudaniin"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marokosta Sudaniin on käännösversio kappaleesta El cumbanchero, jonka on säveltänyt puertoricolainen Rafael Hernández. Suomenkieliset sanat teki Kullervo eli Tapio Lahtinen. Suomenkielisen version levytti ensimmäisenä Veikko Tuomi vuonna 1949.

Yleisradion äänitetietokanta Fono.fi: Marokosta Sudaniin

Second Hand Songs: Marokosta Sudaniin

YouTube: Marokosta Sudaniin

1 ääntä

Kommentit

Vastaus on sinänsä hyvä, mutta "käännösversio" on ehkä vähän erikoinen termi käytettäväksi tässä tapauksessa, koska El cumbancheron tekstissä on aiheena aivan muu kuin matkustaminen Marokosta Sudaniin.