Kenen runossa ja missä kirjassa on säkeistö: "Ne kulkevat kummituslaivat, / ihan toisin kuin laivat muut...

Kysytty

Kenen runossa ja missä kirjassa on säkeistö: "Ne kulkevat kummituslaivat, / ihan toisin kuin laivat muut...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimänne runo löytyy Unto Kupiaisen kokoelmasta Mustan linnun puu(WSOY 1942) ja runo on nimeltään Kummituslaivat.

Teos löytyy lainattavaksi Tampereen kaupunginkirjastosta pääkirjastosta. Pikiverkkokirjastostamme voitte tarkistaa teoksen saatavuuden osoitteessa http://kirjasto.tampere.fi:8000/

0 ääntä

Kommentit

Olen etsinyt Unto Kupiaisen runoista täyskokoelmaa sitä löytämättä.
On vain Valitut runot sekä useita erillisiä kokoelmia.
Voisiko tästä vihjata jollekin kustantamolle, sillä Kupiaisen runojen ilmestymistä Internetiin saanee odotella vielä ainakin yli 10 vuotta ellei enemmän?
On vaikea hankkia monia kokoelmia täältä ulkomailta käsin.