Kenen runo: siinä on ajatuksena, että kun Jumala kerran kysyy mikä on ihanin asia tai suloisin muisto maailmasta, vastaan: mä tunsin sun?

Kysytty

Kenen runo: siinä on ajatuksena, että kun Jumala kerran kysyy mikä on ihanin asia tai suloisin muisto maailmasta, vastaan: mä tunsin sun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään. Runolla ei ole nimeä, mutta se alkaa sanoilla “Et tiedä, mitä teit”. Se löytyy ainakin Lauri Pohjanpään Valituista runoista, kokoelmasta Rakkaudesta Sinulle (1983) ja kokoelmasta Runo on vapaa : radiokuuntelijoiden suosikkirunot (1996) s. 387.