Kenen runo? Nyt iloitkaa nyt laulakaa, niin kaunis taas on maa, mut kauniimpi se toivo on min kevät kasvattaa: Nyt Vappu on, nyt Vappu on, taas, veikot…

Kysytty

Kenen runo?

Nyt iloitkaa nyt laulakaa,
niin kaunis taas on maa,
mut kauniimpi se toivo on
min kevät kasvattaa:
Nyt Vappu on,
nyt Vappu on,
taas, veikot laulakaa,
niin että taivaan Iuhtihin
tää laulu kajahtaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Larin-Kyöstin runo Vappulaulu.

Runo on luettavissa esimerkiksi kokoelmista Larin-Kyösti: Ota sun kaunis kantelees : valitut runot 1897-1946 (toim. Helena Anhava, Otava, 1985) ja Juhla on runojen aikaa (toim. Liisa Majapuro, 1980, Karisto).