Haen Larin Kyöstin runoa, josta tiedän vain lauseita...

Kysytty

Haen Larin Kyöstin runoa, josta tiedän vain lauseita...Pihapiennarta kyntäessään ukko piipunmassin taskuun laittoi..ennen vaihtanut ois eukon kuin luopunut piipustaan...eukko piipun arkkuun laittoi ja sanoi' kulta siellä varmaankin on tulta'...en ole varma lauseiden oikeellisuudesta. Tämä runo olisi nyt tärkeä meille.

Vastaus

Vastattu

Etsitty Larin-Kyöstin runo on Mahorkka-Mikon lohdutus, joka ilmestyi alun perin kokoelmassa Pilan pippuria ja ivan suolaa (Gummerus, 1921). Tämän lisäksi se sisältyy mm. Larin-Kyöstin runojen valikoimaan Lausujan runoja (Gummerus, 1948) ja suomalaisen huumorin antologiaan Hymyjen kirja (Otava, 1942).