Otsikko
Kenen kirjoittama ja mistä teoksesta löytyy runo, joka alkaa suunnilleen seuraavasti: "Hämärässä huhtikuussa ohittaa juna xx:n (en muista, mikä asema) aseman…

Kysytty

Hei, kenen kirjoittama ja mistä teoksesta löytyy runo, joka alkaa suunnilleen seuraavasti:

"Hämärässä huhtikuussa ohittaa juna xx:n (en muista, mikä asema) aseman.."

Runoilija on suomalainen ja runo on kirjoitettu ennen vuotta 1994

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu runoilija on Kari Levola ja etsitty runo löytyy hänen vuonna 1980 ilmestyneestä esikoiskokoelmastaan Avovedet.

"Hämärässä huhtikuussa
ohittaa juna verkkaan aseman -- "

Runo on mukana myös Hannu Mäkelän toimittamassa Runon vuodenajat -antologiassa.