Kenen kirjoittama ja minkä niminen on runo, joka menee suunnilleen näin: Väsynyt jo olen, lähden, tiedän sen, siksi, satakieli, lintu rakastavan sydämen, sano,…

Kysytty

Kenen kirjoittama ja minkä niminen on runo, joka menee suunnilleen näin:
Väsynyt jo olen, lähden, tiedän sen,
siksi, satakieli, lintu rakastavan sydämen,
sano, mikä sanomatta jää,
mikä laulamatta jäi, se laula!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkeet ovat Viljo Kajavan runosta Satakielelle, sen viimeiset säkeet. Satakielelle-runo on ilmestynyt ensi kertaa kokoelmassa Luomiskuut (1939)Runo löytyy myös Viljo Kajavan koottujen runojen kokoelmasta Tuuli, valo, meri (1984)