Minulla on kopio Viljo Kajavan runosta "Jouluvirren tapaan". Haluaisin tietää, mistä kokoelmasta se on ja milloin julkaistu?

Kysytty

Minulla on kopio Viljo Kajavan runosta "Jouluvirren tapaan". Haluaisin tietää, mistä kokoelmasta se on ja milloin julkaistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston keskusvaraston Viljo Kajava -runoteoksista en löytänyt kyseistä runoa. Viljo Kajavan joulurunoja on julkaistu kokoelmassa Valoksi maan päälle : Viljo Kajavan kauneimmat joulurunot. Kokoelmasta löytyvät Jouluviisu (alkaa Kautta kalliin kuusipuun jouluviisuun väännän suun...) ja Jouluvirsi (alkaa Katso, ikuinen, maata myrskyjen ruhjomaa,...). Muista teoksessa julkaistuista runoista saat listan esimerkiksi Auran kirjaston kokoelmatietokannasta: sinne on kirjattu runot alkuineen. Osoite on http://loisto.kirjas.to

Voisit myös kääntyä Helsingin yliopiston kotimaisen kirjallisuuden laitoksen puoleen tai Suomalaisen kirjallisuuden seuran puoleen. Yhteystiedot ovat seuraavat: Helsingin yliopiston kotimaisen kirjallisuuden laitos, Kotimainen kirjallisuus
Taiteiden tutkimuksen laitos, PL 3 (Fabianinkatu 33)
00014 HELSINGIN YLIOPISTO, Puhelin 09 - 191 22 615
Fax 09 - 191 22 616. Toimisto on avoinna amanuenssi Silja Könösen vastaanottoaikoina (ma, to 11-13 ja ti 11-12) tai sopimuksen mukaan.

Suomalaisen kirjallisuuden seuran palvelulomakkeet http://www.finlit.fi/tietopalvelu/lomake/lomake.htm