Otsikko
Kävin pääsiäisen aikaan eri hautaismailla katselemassa alueita. Korson kirkon hautausmaalla on neljä holvihautaa maanalaisine holviosineen. Kuinka syviä ko…

Kysytty

Kävin pääsiäisen aikaan eri hautaismailla katselemassa alueita.
Korson kirkon hautausmaalla on neljä holvihautaa maanalaisine holviosineen.
Kuinka syviä ko. holviosat ovat?
Mitä tapahtuu tuhkille sitten kun holvi on täynnä?
Tyhjennetäänkö noita maanalaisia holveja koskaan? Jos, niin minne tuhkat siirretään? Vai sinetöidäänkö holvit käyttökelvottomiksi niiden täytyttyä?

Vastaus

Vastattu

Vantaan seurakuntien hautausmaiden hoidosta vastaava henkilö kertoo holvihaudoista seuraavasti:

Holvihaudat ovat 120 cm syviä. Vainajan tuhka jää pysyvästi holvihautaan, tuhkaa ei siirretä haudasta minnekään. Käytäntö on sama kuin uurnahaudassa, tuhka jää pysyvästi hautaan. Hautausmaalla hauta on pysyvä. Kun holvihaudat täyttyvät, ne jäävät ennalleen hautausmaalle.