Kävin kansakoulua vuosina 1953-1960 ja jossain koulun loppuvaiheessa lausuin koulujen ns. henkisissä kilpailuissa runon jonka nimi oli muistaakseni "Eri teitä"…

Kysytty

Kävin kansakoulua vuosina 1953-1960 ja jossain koulun loppuvaiheessa lausuin koulujen ns. henkisissä kilpailuissa runon jonka nimi oli muistaakseni "Eri teitä"
Runo alkoi sanoin "he lähtivät aamun kimmelteessä päin elämän
päin elämän aavaa ulappaa. Oli otsalla onnea ,silmät seessä ja
rinnassa riemua hehkuvaa.
Ja määränä kummallakin oli maailma valloittaa"

En muista runokirjaa josta opettajani sen löysi puhumattakaan runon tekijää. Runossa on useampia säkeistöjä josta muistan hajanaisia pätkiä. (mm."palas toinen päivä kun puoleen hiipi " ja "palas toinen tullessa elämän ehtoon")
Haluaisin löytää koko runon, koska muistan kuinka pidin siitä.

Vastaus

Vastattu

Vallitettavasti emme onnistuneet selvittämään runoa. Jokin vinkki runoilijasta tai runon ilmestymisvuodesta auttaisi, mutta näin vähäisin tiedoin selvitys ei onnistunut.