Yritän löytää kahta lastenkirjaa, joita minulle on luettu 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Toinen on kuvakirja, jossa puhuttiin sokeritoppavuorista…

Kysytty

Hei,

yritän löytää kahta lastenkirjaa, joita minulle on luettu 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Toinen on kuvakirja, jossa puhuttiin sokeritoppavuorista. Valitettavasti en muista kyseisestä kirjasta muuta, kuin tummalle taustalle piirtyvän lumihuippuisen vuoren.

Toinen kirja on myös lasten kuvakirja. Siinä seikkailee possulapsia, jotka käyvät päärynävarkaissa puutarhajuhlien aikana. Tarinassa seikkailee myös ehkä pähkinähiiri tai jokin saman tyyppinen henkilöhahmo. Tarinassa possulasten vaatteet rispaantuvat ja lopussa on jonkinlainen opetus. Muistelisin, että julkaisija on Lasten keskus. Alkuperäisteos on jollakin vieraalla kielellä ja Lasten keskus julkaissut siitä suomennoksen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin kirjoja valtakunnallisella kirjastoammattilaisten sähköpostilistalla. Ensimmäisen kirjan osalta ehdotettiin Fulvio Testan kuvakirjaa "Siellä missä jäätelö kasvaa". Kirjassa muisteltiin esiintyneen sokeritoppavuoret. Kirjassa esiintyy myös muun muassa on jäätelövuoria ja mehujäämetsä.
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=10BA9069-B4C…

Kirjaa ei ole saatavissa Helmet-kirjastoista, mutta se löytyy useasta maakuntakirjastosta, kuten Lahden, Hämeenlinnan ja Tampereen kaupunginkirjastoista.
Monihaku: http://monihaku.kirjastot.fi/frank/search/Maakuntakirjastot

Kaukolainapyynnön voit tehdä osoitteessa http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Helsingin_kaupunginkir…

Toista kirjaa ei valitettavasti tunnistettu.