Kaipailisin lapsuudesta mieleen jäänyttä kirjaa, jota luin joskus 90-luvulla. Siinä kerrottiin lasten jännästä seikkailusta maanalaisessa maailmassa, jossa oli…

Kysytty

Kaipailisin lapsuudesta mieleen jäänyttä kirjaa, jota luin joskus 90-luvulla. Siinä kerrottiin lasten jännästä seikkailusta maanalaisessa maailmassa, jossa oli suuria onkaloverkostoja ja niissä jonkinlaisia jättimäisiä käärmeitä tai muita matelijoita. Minulle on jäänyt myös mielikuva jostain vehreästä puutarhasta. Pystyisittekö näin vajavaisilla tiedoilla tunnistamaan kirjan?

Vastaus

Vastattu

Kaipaamasi kirja voisi olla Hugh Scottin "Hirmuhiirten luola" (1990). Kirjassa Freddie selvittää serkkunsa kanssa kartanon maanalaisissa onkaloissa asuvien hirmuhiirten arvoituksen. Vastaan tulee mm. käärmettä muistuttavia otuksia. Kirjan kannessa on vehreä puutarha.