Otsikko
K. Merikoski toimitti Valistukselle Tuhannen ja yhden yön satukirjan vuonna 1945. Rudolf Koivu kuvitti sen. Kirjasta on otettu paljon uusia painoksia. Eikö…

Kysytty

K. Merikoski toimitti Valistukselle Tuhannen ja yhden yön satukirjan vuonna 1945. Rudolf Koivu kuvitti sen. Kirjasta on otettu paljon uusia painoksia. Eikö kokoelmassanne ole enää vuoden 1945 kirjoja - joko yhtä kokonaisuutta tai sitten kirjaa kahtena niteenä. Alkuperäisen painoksen kuvissa on sävyjä, jotka täysin puuttuvat Weilin+Göösin uusintapainoksesta. Haeskelen sitä vanhaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kirjavarastossa Pasilassa on vuoden 1945 painos kahtena niteenä. Kirjasta on myös ei-lainattavat käsikirjastokappaleet Kallion kirjastossa. Kirjavarastossa on käsikirjastokappaleiden lisäksi myös lainattavia kirjoja, tällä hetkellä kumpaakin nidettä on kaksi kappaletta hyllyssä.