Jostakin syystä saan sähköpostit englanniksi. En löytänyt miten voisin itse vaihtaa. Mun tyttö saa myös viestit (vaikka eräpäivämuistutukset) englanniksi, ja…

Kysytty

Hei!

jostakin syystä saan sähköpostit englanniksi. En löytänyt miten voisin itse vaihtaa. Mun tyttö saa myös viestit (vaikka eräpäivämuistutukset) englanniksi, ja hän ei puhu englantia, kun on juuri aloittanut koulua.

Tämä koskee vain sähköposteihin, muut palvelut kuten oma tili verkkosivuilla toimii hyvin suomeksi.

Miten voidaan vaihtaa kielen suomeksi?

Vastaus

Vastattu

Kielivalinta (englanti) on tehty kirjastokorttia haettaessa. Kielivalinnan perusteella kuitit ja kirjaston lähettämät viestit tulevat kyseisellä kielellä. Kirjaston asiakasrekisteriin merkityn kielivalinnan voi muuttaa kirjastossa.  Kannattaa ottaa kirjastokortin lisäksi mukaan kuvallinen henkilötodistus. Ne esittämällä kirjaston henkilökunta voi muuttaa kielivalinnan suomeksi. Lapsen huoltaja joka on kirjastokortin takaaja voi pyytää muuttamaan myös lapsen kirjastokortin kielivalinnan suomeksi.