Otsikko
Joskus 90-luvulla kotonani oli lastenohjelmia VHS-kaseteilla. Jollain niistä oli alussa outo mainos, joka on jäänyt mieleeni. Siinä oli jonkinlainen…

Kysytty

Joskus 90-luvulla kotonani oli lastenohjelmia VHS-kaseteilla. Jollain niistä oli alussa outo mainos, joka on jäänyt mieleeni. Siinä oli jonkinlainen hiilihapotuslaite/limukone, jota oli kuvattu tummalla taustalla. Mainoksessa oli lähikuvia kuplista ja laitteen yksityiskohdista, oudon tekninen ja dramatisoidun intensiivinen meininki, jollain tapaa painostava musiikki, sihahdusääniä ja muistaakseni miesääni spiikkaamassa. Haluaisin löytää kyseisen mainoksen, tai edes tietää mikä laite oli kyseessä. Muistelen, että kasetti jolla tämä oli mukana, oli ostettu VHS, ei siis itse nauhoitettu, ja veikkaisin että ajankohta sijoittunee välille 1994-1999. Miten ihmeessä tämän voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla oleva SodaStreamin mainos tuntuu vastaavan varsin hyvin kuvaustasi:

SodaStream kuuluu nykyään Pepsi-konserniin.

1 ääntä

Kommentit

Mahtavaa, juuri tämä oli kyseessä! Käsittämätöntä, että video löytyi ja vielä näin nopeasti. Kiitos! Olipa nostalgista. Hämmentävää myös, miten jotkut yksityiskohdat jäävät mieleen, ja miten eri tavalla yleisen tunnelman on lapsena kokenut.

Tämä löytyi meillä muistaakseni Kettupoika Vuk -kasetista. Siinä mainostettiin myös 1980-luvun alun Barbieta.