Ns. energiajuomien vaarallisuudesta ja haitoista tietoa. Lähinnä tehtyjä tutkimuksia ym, faktaa. Ainoa mitä itse löysin oli Ekoistin tekemä tutkimus.

Kysytty

Ns. energiajuomien vaarallisuudesta ja haitoista tietoa. Lähinnä tehtyjä tutkimuksia ym, faktaa. Ainoa mitä itse löysin oli Ekoistin tekemä tutkimus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Energiajuomista löytyy 6 artikkeliviittettä Arto-artikkelitietokannasta. Seuraavat 3 vaikuttavat sopivilta:

Fogelholm, Mikael: Urheilu- ja energiajuomat : auttaako huikka perille. Hyvä terveys 1998 : 5, s. 64 - 66

Ongelmalliset energiajuomat. Elintarvike ja terveys : elintarvikehygienian ja ympäristöterveydenhuollon ammattilehti. 12 (1998) : 2-3, s. 46-47

Suikkanen, Päivi: Energiajuomat - lisää puhtia ja virkistystä? Bodaus : fitness magazine. 1998 : 8, s. 23-24

Vainio: Energiajuomat : lisäpuhtia vai terveysriski. Kauneus ja terveys 1997 : 11, s. 70-71.

Lisäksi tietoa voi etsiä netistä esim. yleisten kirjastojen verkkopalveluiden kautta (www.kirjastot.fi) ("energy drink") tai suomalaisista hakupalveluista.