Jos varaa teoksen toisesta kirjastosta 50 senttiä per varaus ja varaa samalla monta teosta joutuuko jokaisesta maksamaan erikseen 50 senttiä?

Kysytty

Jos varaa teoksen toisesta kirjastosta 50 senttiä per varaus ja varaa samalla monta teosta joutuuko jokaisesta maksamaan erikseen 50 senttiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoissa 50 sentin varausmaksu peritään jokaisesta varattavasta kirjasta. Jos siis tilaa samalla kertaa vaikkapa viisi kirjaa, joutuu maksamaan viidestä kirjasta eli 2,50 euroa. Lasten- ja nuortenosaston aineistosta ei kuitenkaan maksua peritä. Myös alle 18-vuotiaille varaukset ovat maksuttomia. Varausmaksu peritään varausta noudettaessa.

HelMet-verkkokirjastosta osoitteesta http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k kohdasta ”Aineiston varaaminen” löytyy lisää tietoja aineiston varaamisesta.