En ole käyttänyt kirjastokorttiani noin.. 2 vuoteen. En ole oikeastaan ollut maisemissa. Minulla on maksussa ollut sellainen 20€, sen kaksi vuotta. En…

Kysytty

Hei!

En ole käyttänyt kirjastokorttiani noin.. 2 vuoteen. En ole oikeastaan ollut maisemissa. Minulla on maksussa ollut sellainen 20€, sen kaksi vuotta. En muistanut maksaa sitä silloin kuin palautin viimeisimmät lainani (joista maksu aiheutui), kysymys kuuluukin että Kasvaako tämä jotain "korkoa"? Ja mikäli näin, niin kuinka monen sadan euron laskua minun tulee odottaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen myöhästymismaksut eivät kasva korkoa, joten entinen summa pitäisi olla vieläkin kirjastokortillasi. Hyvin vanhoista myöhästymismaksuista on lähetetty ajoittain muistutuskirjeitä, koska jo lakikin vaatii niistä muistuttamaan, mutta ylimääräisiä maksuja ei siitäkään synny.

Voit käydä maksamassa vanhat myöhästymismaksusi missä tahansa Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjaston palvelupisteessä. Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteiden yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/. Mukaan kannattaa ottaa kirjastokortti tai kuvallinen henkilöllisyystodistus.