Jos lainan uusii eräpäivänä, niin katsotaanko se silloin myöhästyneeksi/tuleeko siitä myöhästymismaksua? Miksi? Eihän siitäkään tule myöhästymismaksua, jos…

Kysytty

Jos lainan uusii eräpäivänä, niin katsotaanko se silloin myöhästyneeksi/tuleeko siitä myöhästymismaksua? Miksi? Eihän siitäkään tule myöhästymismaksua, jos lainan palauttaa eräpäivänä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eräpäivänä ehtii vielä uusia lainansa, joten silloin uusittaessa myöhästymismaksuja ei vielä tule. Sen sijaan jokaisesta eräpäivän jälkeisestä päivästä tulee HelMet-kirjastoissa myöhästymismaksua, kun lainat uusii tai palauttaa.