Otsikko
Jos kirja on kirjastossa hyllyssä ja haluaisin varata sen ja noutaa samana päivänä, niin onnistuuko?

Kysytty

Jos kirja on kirjastossa hyllyssä ja haluaisin varata sen ja noutaa samana päivänä, niin onnistuuko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos haet kirjan siitä kirjastosta, jossa se on hyllyssä, tuon pitäisi kyllä onnistua. Varminta on kuitenkin soittaa kirjastoon ja pyytää ottamaan kirja hyllystä. Muuten voi käydä niin, että kirja lähteekin tulemaan jostakin toisesta kirjastosta.

Jos taas kirja on eri kirjastossa kuin mistä sen haluaisit hakea, kirja ei todennäköisesti ehdi vielä samana päivänä toiseen kirjastoon, koska kirja kulkee yleensä lajittelun kautta, mikä vie aikaa.