Otsikko
Jokin vanha kotimainen lastenruno alkaa suurinpiirtein sanoilla "Uumajassa puumajassa neljä viisasta velhoa..." (tai ehkä sanajärjestys Puumajassa Uumajassa)…

Kysytty

Jokin vanha kotimainen lastenruno alkaa suurinpiirtein sanoilla "Uumajassa puumajassa neljä viisasta velhoa..." (tai ehkä sanajärjestys Puumajassa Uumajassa).

Mielestäni runo oli kotimainen ja se on ollut jossain vanhassa ala-asteen lukukirjassa, mutta en millään löydä omilla hauilla, missä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ala-asteen lukukirja, josta tämä löytyy, on Tuula Kallioniemen ja Sinikka Raikusen Lukukirja : satulakka, viestivakka, tietopakka (Otava, 1995) s. 25.