Jag är ofta i behov av ekonomiska tidnings- och tidskriftsartiklar (i första hand inhemska och svenska). Antingen referens- eller fulltextdatabaser. Jag…

Kysytty

Jag är ofta i behov av ekonomiska tidnings- och tidskriftsartiklar (i första hand inhemska och svenska). Antingen referens- eller fulltextdatabaser. Jag använder ibland Artikelsök och Aleksi. Men det måste väl finnas andra som inte är avgiftsbelagda?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

På Åbo stadsbibliotek har vi förutom Aleksi och Artikelsök också tillgång till Helecon Nordic (Handels-
högskolan i H:fors), som också är en referensdatabas. Dessutom kan du pröva på Ebsco, som är en referens- och fulltextdatabas i Internet och innehåller engelskspråkiga tidskrifter från olika områden. Dessa kan användas på huvudbibliotekets referensavdelning, andra våningen.
På adressen http://www.tukkk.fi/kirjasto/Kirjastotietokantasivu.htm ser du vilka databaser är tillgängliga på Finska Handelshögskolan i Åbo.