Koska kirjailija venny kontturi kuoli?

Kysytty

koska kirjailija venny kontturi kuoli?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran "Suomen kirjailijat" -tietokannasta löytyy luotettava tieto: Venny Selma Sylvia Kontturin kuolinpäivä oli 4.3.1981.
Tietokantaa ei enää löydy verkosta, mutta nykyinen kaunokirjjallisuustiedon ykköslähde Kirjasampo antaa saman tiedon, https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175933895888.

4 ääntä

Kommentit

Vastauksen linkki ei toimi. Kirjastoissa on käytettävissä HS-aikakone, tosin linkitys sinne ei onnistu. Kuolinpäivä oli Hesarinkin mukaan 4. maaliskuuta 1981.
HS 7.3.1981 s. 16 kuolinuutinen, HS 18.3.1981 s. 22 kustantaja Gummeruksen ilmoitus, jossa lueteltiin teokset.

HS haastatteli kirjailijaa vielä äitienpäivän alla 1976, kun hän oli kotonaan "Onkilahden rannalla Vaasassa". Vaasalaisena muistan, että Venny näkyi vielä silloin aktiivisena mm. kirjaston tapahtumissa. Kuolinpaikka oli Meilahden sairaala: kirjailija oli muuttanut lastensa luo pääkaupunkiseudulle.