"Ja minne valon kylvö lankeaa, se syntyy, mikä kahlittuna vasta odotti hetkeään. Maisema vavahtaa. Ja liike syntyy liikkumattomasta ja kaikki mikä muuttuu,…

Kysytty

"Ja minne valon kylvö lankeaa, se syntyy, mikä kahlittuna vasta
odotti hetkeään. Maisema vavahtaa. Ja liike syntyy
liikkumattomasta ja kaikki mikä muuttuu, julistaa
elämän, luovan valon kunniaa. Ja vielä kerran nousuun
huimaavaan kannustaa kaiken luodun kaipaus saavuttaa
korkein: paluu jumalaan sanoina, kuvina ja musiikkina.
Ja voitonkaari nousee. Aineksina on riemu, tuska,
taistelu ja rakkaus."

Tämmöisen runon olen huolimattomasti tallentanut koneelleni - ilman lähdetietoja! Mistähän mahtaisi löytyä...? Minusta hiukan vaikuttaa Hermann Hesseltä (vrt. Vaiheet, Stufen), mutta ei tahdo löytyä minun konsteillani. Että jospa apua saisin teiltä, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsiskelimme runotietokannoista ja kyselimme valtakunnalliselta kirjastoammattilaisten sähköpostilistaltakin, mutta kukaan ei tunnistanut etsimääsi sitaattia. Tunnistaisikohan joku lukijoistamme?