Huomasin Yle uutisista, että Kuopion kirjasto on ottanut käyttöön elokuvien suoratoistopalvelun, Viddlan. Onko tämä palvelu yleistymässä kirjastoissa, vai onko…

Kysytty

Hei! Huomasin Yle uutisista, että Kuopion kirjasto on ottanut käyttöön elokuvien suoratoistopalvelun, Viddlan. Onko tämä palvelu yleistymässä kirjastoissa, vai onko kyse vain yhden kirjaston kokeilusta? Olisi hienoa näin vanhempana henkilönä ladata elokuvia kotisohvalta, ilman turhaa liikkumista tuolla pakkasessa ulkona.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viddla on tosiaan käytössä muutamissa kirjastoissa, mm. Kuopiossa. Helmet-kirjastoihin palvelu ei ainakaan vielä ole tulossa. Syynä on Viddlan elokuvavalikoiman pienuus ja se, että sen hinnoittelu on isolle kirjastokimpalle hankala (jokainen katsomistakerta maksaa). Tilannetta seurataan kuitenkin tiiviisti.

13 ääntä

Kommentit

Kuinka suuri elokuvavalikoima Viddlassa on? Kuinka paljon se tulisi maksamaan kirjastolle? Olisi todella, todella hienoa saada tällainen nykyaikainen palvelu toimimaan myös täällä pääkaupunkiseudulla! On hassua, että Kuopiossa on tulevaisuuteen siirrytty ennen pääkaupunkiseutua...