Miten korttinumerot saa poistettua tietokoneesta?

Kysytty

Helmet-palvelussa, kotikoneessani, on jäänyt muistiin virheellisesti pari korttinumeroa. Haluaisin poistaa ne virheelliset, mutta se ei onnistu. Oletusarvona rekisteröidessä pitäisi olla ainoastaan mieheni ja minun korttinumerot, mutta nyt siellä pyörivät myös ne virheelliset numerot. Mitä tehdä?

Vastaus

Vastattu

Luultavasti kirjastokorttien numerot ovat jääneet selainohjelman muistiin. Se, mistä ne tarkalleen ottaen saa poistettua, vaihtelee hiukan selainohjelman mukaan. Esimerkiksi Chromessa tallennettujen salasanojen luettelo löytyy, kun painaa oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä valitsee ”Asetukset”, vasemmalta ”Automaattinen täyttö” ja sitten keskeltä kohdan ”Salasanat”. Sieltä salasanojen pitäisi löytyä, ja ylimääräiset voi sitten poistaa.

Tarkka polku tallennettuihin salasanoihin tosiaan vaihtelee, mutta yleensä ne löytyvät selaimen asetuksista alta. Toivottavasti saat asian kuntoon, tai voit pyytää vielä selainkohtaista apua, jos et löydä salasana-asetuksia.